Ależ ja znam procedury! Boje się tylko, że w naszym statucie „wpis ,że oddział ma zdolność do czynności prawnych w im. ZG może być niewystarczający dla Sądu”
Ale ok. Skoro więcej się nie dowiem..przejdźmy od słów do czynów :
Przygotowałem ściągę dla Koleżanek i Kolegów Prezesów chcących dokonać
Rejestracji oddziału z osobowością prawną
przede wszystkim musimy:
• Uzyskać zgodę na powstanie oddziału ze strony organizacji macierzystej;
(stosowny list na maila do Prezesa PTAMA) wyjdzie może jeszcze dziś
• Zgłosić wniosek rejestracyjny przez oddział do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) właściwego dla siedziby oddziału.
Wniosek rejestracyjny składany do KRS oddziału musi zawierać:
• wszystkie formularze oraz dokumenty i załączniki potrzebne do rejestracji stowarzyszenia
czyli:
• KRS-W20 – formularz podstawowy, służący do zgłoszenia stowarzyszenia – jego nazwy, siedziby itd.
• KRS-WK – służy do zgłoszenia osób wchodzących w skład zarządu (na jednym formularzu KRS-WK możemy wpisać dane dwóch osób, zatem jeśli do zarządu wybraliśmy np. cztery osoby to wypełniamy dwa takie formularze dla zarządu)
• KRS-WK – służy do zgłoszenia osób wchodzących w skład komisji rewizyjnej (na jednym formularzu KRS-WK możemy wpisać dane dwóch osób, zatem jeśli do komisji rewizyjnej wybraliśmy np. trzy osoby to wypełniamy dwa takie formularze dla komisji)
• KRS-WF – służy do zgłoszenia informacji o osobach wchodzących w skład komitetu założycielskiego (składamy ten formularz tylko wtedy, gdy rejestrujemy stowarzyszenie, które na zebraniu założycielskim nie wybrało władz)
• KRS-WM – służy do zgłoszenia zakresu działalności gospodarczej i wpisania, tym samym, stowarzyszenia do rejestru przedsiębiorców; składamy go tylko wtedy, gdy organizacja ma zapisaną w statucie możliwość prowadzenia działalności gospodarczej i chce rozpocząć tę działalność od razu po zarejestrowaniu w rejestrze stowarzyszeń; jeśli stowarzyszenie ma zapisaną w statucie możliwość prowadzenia działalności gospodarczej, ale chce tę działalność rozpocząć w późniejszym czasie, to tego formularza nie składa
• – formularz podstawowy, służący do zgłoszenia stowarzyszenia – jego nazwy, siedziby itd.
• KRS-WK – służy do zgłoszenia osób wchodzących w skład zarządu (na jednym formularzu KRS-WK możemy wpisać dane dwóch osób, zatem jeśli do zarządu wybraliśmy np. cztery osoby to wypełniamy dwa takie formularze dla zarządu)
• KRS-WK – służy do zgłoszenia osób wchodzących w skład komisji rewizyjnej (na jednym formularzu KRS-WK możemy wpisać dane dwóch osób, zatem jeśli do komisji rewizyjnej wybraliśmy np. trzy osoby to wypełniamy dwa takie formularze dla komisji)
• KRS-WM (nas nie dotyczy bo nie prowadzimy dział gospodarczej .)
• a dodatkowo także: uchwałę o powołaniu oddziału wydaną przez właściwe władze organizacji macierzystej np. przez walne zebranie lub zarząd oddziału głównego i statut jednostki macierzystej.
Wniosek o rejestrację oddziału stowarzyszenia zawiera:
1. Formularz KRS-W20
2. Formularz KRS-WK - dla zarządu
3. Formularz KRS-WK - dla komisji rewizyjnej
4. Protokół z zebrania założycielskiego
5. Uchwały o wyborze: komitetu założycielskiego, zarządu i komisji rewizyjnej
6. Lista członków założycieli (wraz z oświadczeniem o pełnej zdolności do czynności prawnych i o tym, że nie są pozbawieni praw publicznych) z ich własnoręcznymi podpisami
7. Statut organizacji macierzystej uwierzytelniony przez KRS
8. Uchwała organizacji macierzystej o powołaniu oddziału (np. uchwała walnego zebrania lub uchwała zarządu oddziału głównego)
9. Wyciąg z rejestru organizacji macierzystej
Opracowano na podstawie:
http://www.poradnik.ngo.plA druki możecie sobie ściągnąć choćby tu:
Powadzenia!
http://www.druki-krs.pl/